Werken in de tuin

De meeste mensen kijken uit naar de lente. Maar de lente heeft ook nadelen. De tuin moet weer worden opgeknapt. 

Al eens eerder vertelde ik over onze tuin, die is vooral groot. Als er dus wat gedaan moet worden is dat meteen veel. Ik weet nog wel dat het "hot" was om lampjes in je tuin te zetten en led-verlichting met zonne-energie kwam net op. Een setje van 4 lampjes staat dan misschien leuk in een achtertuintje maar bij ons ziet dat eruit als een dinky toy in de parkeergarage van Schiphol. Uiteindelijk kwam er een aanbieding van de Kijkshop waardoor ik 40 lampjes kon kopen tegen een redelijke prijs en dat gaf ook enige sfeer in de tuin. Datzelfde geldt voor bloemen, planten en struiken. Met één boompje ben je er niet. 

Daarnaast vind ik het eigenlijk ook niet leuk om in de tuin te werken dus kom ik alleen in actie voor het groffe werk. Je kent het wel: een man vindt tuinwerk leuk als er elektrische machines aan te pas komen. Kleine takjes kunnen ook met de kettingzaag gesnoeid worden, dat hoeft niet met een snoeischaar. Gewoon omdat het kán! Ook op Twitter wordt dezelfde conclusie getrokken:


Maar bij mij gaat het ook vaak fout. Gelukkig niet met hele grote ongelukken maar wel met kleintjes. Als ik boomtakken kap, dan valt er minimaal eentje op mijn hoofd, op het hoofd van mijn vrouw of op de auto. Dat ik alle tenen nog heb na het werken met een schep of schop (jaha, daar zit verschil in, stads klootjesvolk!) is verbazingwekkend.  Eens heb ik een enorme bijl gekocht met aan de botte kant een soort hamervorm om paaltjes in de grond te slaan voor een kippenren. Natuurlijk sloeg ik een keer mis en zwaaide de hamerkant (gelukkig de hamerkant) door en kwam op mijn enkel. Heb toen 4 weken mank en krom van de pijn gelopen want stoer hameren is ook stoer NIET naar het ziekenhuis gaan. 

Waarom zou je je ook druk maken in de tuin? Omdat je er lekker in wilt zitten.... Maar je hebt geen zin in tuinwerk en je kan je vanwege de oppervlakte geen tuinman veroorloven.... 
Ik weet nog wel dat ik hier 17 jaar geleden kwam wonen als "stadse meneer" en dat de buurt bang was dat ik de tuin zou leegtrekken en asfalteren. Het idee wordt wel steeds aantrekkelijker.  

Als je mijn verhalen kunt waarderen deel ze dan op de Facebook, of druk op de like-knop onder de blog of de Google+1 knop ernaast. (Als je mijn verhalen niet kunt waarderen deel ze dan met een naar commentaar erbij.) Je kunt je ook abonneren op de verhalen als je je e-mailadres invult op de blogsite of de blog gaat volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: