Waar is mijn schildje?

September 2010

Open Brief aan de ANWB:

Fotograaf onbekend
Geachte Klantenservice,

Ik weet nog goed dat mijn oudste broer vertelde dat mijn vader op een zeker moment trots een schildje op de gril van zijn auto monteerde; hij was 25 jaar lid van de ANWB. Nu is mijn vader zelfs langer dan 50 jaar lid geweest van de ANWB en heeft daarbij ook nog een speciaal bewerkt, bronzen "iets" gehad op een plankje, vanwege dat jubileum.
 
Op mijn lidmaatschapskaart staat dat mijn jaar van aanmelding 1984 is. (Eigenlijk was dat 1978, lid geworden tijdens mijn eerste autorit een week na het behalen van mijn rijbewijs, maar tussendoor ook weer even "ontlid" geweest.) Dat betekent dat ik vorig jaar 25 jaar aan de ANWB verbonden was. Nu realiseer ik mij: waar is mijn schildje? Waar is het compliment voor zoveel jaren trouw lidmaatschap? Waar ontleen ik de trots aan en kan ik laten zien waar ik voor sta: het lidmaatschap van de ANWB! 

In deze tijd van nieuwe marketing en een moderne gebondenheid aan communities is er zelfs geen virtueel schildje als ik inlog: Kijk deze meneer is al 26 jaar lid! Duimpje omhoog! (Zeker nodig als je jongeren aan de community wilt binden maar deze mastodont kan het ook nog wel waarderen). 

Kortom: tijd voor een pluim, de koffie staat klaar als Guido langs wil komen om mij een schildje uit te reiken.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Geerts 
Mastodont 
Het antwoord volgt op 28-9-2010:

Geachte heer Geerts ,

Vriendelijk dank voor uw e-mail.

Als blijk van waardering voor onze jubilarissen hebben we de afgelopen jaren verschillende vormen van attenties toegepast. Ondanks de goede bedoeling leverde dit echter teveel negatieve reacties op. Onderzoek wijst uit dat onze leden zeer verschillende verwachtingen hebben die helaas niet te realiseren zijn. Dit heeft ertoe geleid dat we van het presentje zijn afgestapt.

Wij zijn echter zeer dankbaar voor het vertrouwen dat u ons al zo lang geeft. Ook al in de tijd dat veel van onze huidige producten en diensten nog niet bestonden. Wij zijn ons er van bewust dat mede dankzij uw lidmaatschap de ANWB kon uitgroeien tot de veelzijdige en bloeiende vereniging van nu.

Wij hopen u nog lang van dienst te kunnen zijn.

Meer informatie vindt u op onze internetsite www.anwb.nl. U kunt ook langsgaan bij één van onze winkels. Voor telefonische informatie kunt u bellen met ons telefoonnummer 088-2692 222. Dit nummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 20.00 uur en op zaterdag van 08.30 tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,

Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB

Mw. P. Krijgsman
Contactcenter, Team Correspondentie

1 opmerking:

  1. ik ben 83 jaar en al jaren PLATINA,heb nog nooit iets van waardering van al die jaren trouwe lid van de ANWB gemerkt.Dit is een teken van de tijd,iedereen is te druk en met zijn positie,carriere,dan dat er dankbaar wordt stil gestaan bij de vraag ;wie heeft ons zo groot gfmaakt? ZOU leuk zijn een mooi schildje van trouw lid of iets dergelijks Waarom kon dat vroeger wel?

    BeantwoordenVerwijderen


Je kunt me ook volgen op: