Tarzan

Maart 2007Sinds deze week hebben we een nieuwe kat. Hij heet Tarzan. Onze oude kat is begin dit jaar overleden. Gewoon van ouderdom.

Zij was inmiddels bijna 21 jaar en een echte madame grisé. Bijna blind, maar o zo lief. Zo'n beestje dat dan ruim 20 jaar in je huishouden meedraait is echt een maatje. Ik realiseerde me na haar dood dat ik nog nooit zo lang een huisgenoot heb gehad. Ik ging tenslotte al op 18 jarige leeftijd het huis uit. Ze is netjes in de tuin begraven en een mooie foto hangt aan de muur. Ter afsluiting zeg maar.

Tarzan 
Foto: Jeroen Geerts 
Nu dus een nieuwe kat, hij heet Tarzan en moest weg bij de mensen die hem hadden omdat de man daar ernstig allergisch was voor het beest. Tarzan is 7 jaar oud. Mijn vrouw en ik hadden afgesproken een nieuwe kat in huis te nemen, maar geen jonkie. Gewoon een kat die uit het asiel komt en misschien twee maatjes op leeftijd die liefst samen opgenomen zouden willen worden.

Zij kwam uiteindelijk op internet de advertentie tegen van Tarzan. We gingen kijken en waren meteen verkocht. In vergelijking met onze overleden kat een wereld van verschil. Geen tenger lief poesje maar een brede, grote en heel zware kat. Een echt mannetje dus. Maar een hart van goud. Plagen mag, als hij het zat is loopt tie gewoon weg. Onze poes gaf gewoon een flinke klap met nagels en eventueel een hap uit je hand om aan te geven dat het klaar was.

Trots vertelde mijn vrouw aan een kennis dat er "een Tarzan" in huis was komen wonen. Ze beschreef hem, zonder erbij te zeggen dat het een kat was, als mooi glimmend, met een leuk vibrerend staartje als je hem aanhaalt. Zo lief en lekker om mee te ravotten en spelen. De kennis beaamde dat, ze had ook een Tarzan en daar kon ze ook zo heerlijk mee ravotten. Op de vraag welke kleur haar Tarzan had zei de kennis dat die van haar roze was (die van ons is zwart met een beetje wit). Mijn vrouw kwam een beetje beduusd thuis."Joh", zei ze, "weet je dat Carola ook een Tarzan heeft en wist je dat er ook roze katers bestaan?" Ze was nog erger beduusd toen ik vertelde dat Tarzan ook de naam van een populaire vibrator is.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: