Airco

Door: Jeroen Geerts.
We zijn een keer op vakantie geweest naar Curaçao en dat is ons prima bevallen. Behalve de drukkende, tropische hitte. Toen we uit het vliegtuig stapten zei Marja: "Goh, dat voel je goed, de warmte van die motoren". Alleen is die warmte 14 dagen bij ons blijven hangen. 


Nu ben ik iemand die niet goed in hoge temperaturen functioneert en ik  weet dat investeren in een airco ervoor zorgt dat mijn productiviteit op peil blijft.  En dat geldt tegenwoordig ook voor de nachtrust op onze slaapkamer. 
Airco "Noisy"


Een paar jaar geleden hebben we bij Blokker in de aanbieding een goedkope airco gekocht. Zo eentje met een slang er aan die je uit het raam kan hangen. Hij koelt goed, maar maakt ook een verschrikkelijke herrie. 

Dat is iets waar je aan went, de compressor die aanslaat met zo'n kracht dat de airco bijna een kwartslag draait. Als de compressor niet aan is dan blaast het ding lucht, ook met een hoop herrie. 

Als we op vakantie zijn wordt ik altijd jaloers op de fluisterstille airco die aan de muur hangt in de hotelkamer. Hoewel, voor ons is dat een fluisterstille. Ik hoor andere mensen er nogal eens over klagen. Die raad ik dan ook aan een Blokker airco te kopen. 

Als we terug thuis zijn is het weer even wennen aan de herrie, maar je slaapt er zo doorheen. Een extra voordeel is dan dat je geen andere herrie hoort en dus ook geen last hebt van de gemeente die plantsoenonderhoud doet om 7.00 uur 's morgens en buren die om half negen in het weekend met klussen beginnen.  

Daar is een extra voordeel bijgekomen: onze nieuwe kitten-kat kan janken wat-tie-wil.... we horen hem toch niet. Anders hadden wij hem -alle goede voornemens ten spijt- vast alweer helemaal verziekt en 's nachts op de slaapkamer genomen en zo....we zijn zulke doetjes....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: