Grote TV

Door Jeroen Geerts.
Bij een presentatie enige tijd geleden kwam ik samen met collega's in een vergaderruimte met daarin verschillende media-middelen. Laptop, beamer en een grote TV. Leuke dingen allemaal en de aanwezigen discussieerden over "hun maat" TV.

Ik liet tussen neus en lippen vallen dat ik thuis dezelfde TV als daar in het zaaltje (een 60 inch 1,52 meter diagonaal scherm) had staan. Het viel stil in het zaaltje. Daar kwamen de jaloerse blikken.... "Ik mocht van mijn vrouw maar een 26 inch TV kopen (66 centimeter)"... "Bij mij kwam er geen grotere dan 32 inch (82 centimeter) in huis, anders paste hij niet in de kast" "Jeroen, hoe krijg je dat voor elkaar?" was de  vraag. 
60 inch, 1,27 meter


Kijk, de TV lijkt nog steeds een "mannending" te zijn. Vrouwen lijken meestal tegen verandering in mannendingen te zijn, tenzij ze er zelf mee komen. Nu hadden we vroeger een TV die niet zo groot was, als we film keken dan via de beamer aan het plafond op een groot scherm. Onze woonkamer is best aan de grote kant en de TV stond echt aan de overkant van onze bank achter een kamerscherm. Soms was dat gewoon te ver weg. 

Toen onze zoon op kamers ging wilde hij ook een TV en zei voor de grap dat hij die van ons wel mee zou nemen. "Nou" zei Marja "eigenlijk een goed plan, dan kunnen wij een ietsepietsie grotere TV nemen want deze is eigenlijk wat aan de kleine kant voor het duidelijk lezen van ondertitels en zo"

Dan komt het er op aan waar je samen naar toe gaat. Wij gingen naar de MAKRO en als je in zo'n grote fabriekshal staat dan lijkt elke TV klein. Ik wees een TV aan die net één maatje groter was dan de huidige en Marja vond dat eigenlijk aan de kleine kant. Ze liep naar nog een maatje groter en vond dat wel een verbetering. 

We kochten een TV en ik begon al te vermoeden dat we flink uitgeschoten waren met de maat toen de TV uit de doos moest om in de auto te mee te kunnen. Toen we thuiskwamen en de TV op zijn plaats hadden gezet hebben we er hard om gelachen. Van geen TV in de woonkamer naar een woonkamer om de TV. Hij was gróót, huge! 50 inch, 1,27 meter.

Toen deze TV vervolgens gestolen werd bij een inbraak (hoe is het mogelijk, zo'n groot en zwaar ding) hebben we uit frustratie nog een maatje gróter teruggekocht. Deze paste niet in een auto en moest bezorgd worden. "Als er nog eens ingebroken wordt mogen ze hun rug breken op het apparaat" zo was de conclusie van Marja. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: