Spoken

Door: Jeroen Geerts.
We zijn niet bang voor spoken. Ik ben daar heel rechtlijnig in, ik geloof niet dat doden invloed kunnen uitoefenen op de levenden anders dan wat er aan gedachten van die dode mensen in ons eigen geheugen zit. Dus spoken bestaan niet. 


Dus als er iets vreemds gebeurt zoek ik naar een logische verklaring. Die kon ik toch bijna niet vinden toen er op de alarmcamera allemaal "spookbeelden" verschenen!

De camera "filmt" de beelden als het ware, met zo'n 3 beeldjes per seconde. Op één zo'n beeldje staat het spook, op de anderen niet. 
De camera wordt geactiveerd als er beweging is, dus er is wel degelijk iets dat langskomt of vliegt. Eigenlijk zien we dit alleen in de zomerse maanden, dus het lijkt ook nog seizoensgebonden. (De spoken overwinteren ergens, kennelijk.)

Het valt ook op dat het spook fel oplicht in het  infrarood-licht wat dan weer betekent dat het redelijk dichtbij de camera is.

We hebben al veel bijzondere dingen op de camera gezien: spinnetjes en rupsjes die langstrekken en enorm lijken omdat ze over de lens lopen en fel wit zijn door het infrarode licht. Vogels die voorbij komen vliegen. Die zien er dan redelijk goed uit en dat betekent weer dat de spoken heel snel voorbij komen omdat het altijd bewogen beelden zijn. 

Gisteren kwamen we er achter wat onze spoken zijn: vleermuisjes. De beestjes fladderen met een enorme snelheid door de tuin in onnavolgbare patronen. Zo nu en dan zal er eentje dicht langs de camera komen en opgenomen worden. Vleermuizen! Tja, wat wil je als je naast een begraafplaats woont, daar spookt het. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: