Nieuwerwets

Ik denk dat ik een hele ouderwetse man ben. Kan wel tegen veranderingen die verbeteringen worden genoemd, maar kan er niet tegen als er dingen veranderen die ik niet aankan of begrijp, of waar ik niet uitkom.

Beetje verwarrend begin misschien? Zal het proberen uit te leggen. 15 jaar geleden ging ik bij vrienden die hun huis net verbouwd hadden op bezoek om de nieuwe inrichting te bekijken. Na een uitgebreide rondleiding door het huis (nieuwe badkamer, keuken, WC, plavuizen en zelfs een automatisch bediende schuifpui naar de tuin) beland je dan op de bank.
Foto: stock.xchng


De vriend in kwestie is helemaal gek van moderne dingen. Als je water nodig hebt in de keuken houd je je hand onder de kraan en hij gaat lopen. Geen lichtknop in de badkamer, als je naar binnen loopt gaat het licht automatisch aan.

Na de koffie (ouderwets gezet met kokend water en een filter op een thermoskan, ja, Karin, de vrouw van mijn vriend moet niets van automaten hebben) moest ik naar de wc. Je stapt het hokje in, het licht gaat aan. Je doet je behoefte en wil doortrekken. Nog wel zo'n waterbak hoog tegen de muur met een pijp naar beneden, maar geen trekker aan een touwtje. Mijn vriend kennende ging ik op zoek naar een knop, maar in de hele WC niets te bekennen. Eigenwijs als ik ben roep ik dan niet de kamer in om te vragen hoe ik moet doortrekken, maar ga op onderzoek uit. Uiteindelijk zie ik een sticker op de pijp die uit de waterbak naar de pot loopt. "Hier trekken". Dus ik daar trekken, naar me toe en verwachte een bijzondere gebeurtenis en dat was het ook. De pijp komt los van de waterbak en de inhoud van de bak stort zich in een keer naar beneden, water alle kanten op spetterend. Ik was drijfnat. Wat doe je dan. Je houd de pijp in je hand voor je en loopt zo de kamer in. Gelukkig konden ze er om lachen..... nu nog steeds trouwens.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: