Je MOET golfen!

Waar ik me mateloos aan irriteer is dat ik zowat gedwongen wordt dingen te doen vanwege mijn werk die totaal niets met mijn werk te maken hebben. 

Ik verklaar me nader: ik zou moeten Golfen! Dat is goed voor de contacten, voor het Netwerken . Oh. Het is dus niet mogelijk om contact te maken op een receptie, bij een opening of een bijeenkomst van je beroepsvereniging. Nee, daar hoort een Golfclinic bij. Als je niet kan Golfen, dan kunnen wij je het wel leren. 


Foto: Vivek Chugh
Ik ben aangesloten bij het Centrum voor bestuurders en directeuren. Elke bijeenkomst vindt zowat plaats op de golfbaan. Ik heb er een keer een opmerking over gemaakt en geen adequaat antwoord gekregen. U kunt het toch leren? Ja, maar er zijn toch mensen die daar geen zin in hebben? Het wordt stil, dit antwoord was onverwacht, ja, ongehoord bijna. 

Het gebeurde me zelfs op vakantie. Je zit op een terrasje iets te drinken en twee Nederlandse stellen die we al eerder waren tegengekomen vroegen of we er bij kwamen zitten. Gezellig wat drinken. Hoewel we behoorlijk autistisch zijn op vakantie en een broertje dood hebben aan een gezellig samenzijn met landgenoten willen we soms wel eens "erbij komen zitten" als het ons inderdaad gezellig lijkt. (Voor je het weet trek je de hele tijd met elkaar op en daarvoor gaan we niet met vakantie.)

Een van de heren vraagt wat mijn werk is. Ik zeg dat ik directeur ben en verwacht dat hij vervolgens wil weten waarvan ik directeur ben. Nee hoor. Hij vraagt waar ik Golf. Ik kijk hem verbijsterd aan....hoezo? Nou dat doe je toch zeker wel! Dat is zo goed! en vervolgens komen dezelfde argumenten weer. We hebben er om gelachen onder het genot van rijk vloeiende Griekse dranken. Hij probeerde me nog te overtuigen maar het is niet gelukt. Ik ben daarvoor net te eigenwijs. 

Als mij tegenwoordig wordt gevraagd wat mijn handicap is verklaar ik maar dat dat mijn "niet willen Golfen" is. Ieder z'n meug. 

Als je mijn verhalen kunt waarderen klik dan op de Facebook-knop hieronder of de Google+1 knop ernaast. Je kunt je ook abonneren op de verhalen als je je e-mailadres invult. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: