De lijstjes-hulp

April 2007
"Hoe kan ik nou gaan schilderen als er nog zoveel valt te verven?" Een mooie uitspraak van Kees van Kooten in een van zijn boeken. Heeft u ook allemaal van die lijstjes met dingen die nog moeten worden gedaan in huis?

En of u nou degene bent die ze maakt of moet uitvoeren, we kennen het principe. Voordat je leuke dingen gaat doen, doe je eerst de minder leuke dingen. Dit stamt volgens mij al uit een ver verleden, zelfs in de reclame kwam men op dit principe terug (in de jaren 70 geloof ik, met de slogan: "Eerst een boterham met kaas, dan pas een boterham met zoet").

Probleem bij mij is dat het lijstje steeds langer wordt en dat dus ook de leuke dingen steeds langer blijven liggen. Zo ben ik al maanden van plan om een motorsysteem te maken voor het schilderij dat aan de muur hangt in de woonkamer. Het schilderij moet vanzelf opzij getrokken worden als de beamer aangaat, die ik soms gebruik om naar een film te kijken. Een leuk project, helemaal zelfbouw, maar nog geen tijd gehad.

Foto: stock.xchng
Ondertussen liggen er nog heel veel dingen te wachten. De buitenboel moet worden afgeschilderd. Met vrienden heb ik beneden al gedaan maar er was niemand die het lef had om op een ladder te gaan staan om de bovenboel te verven. De tuin moet worden bijgewerkt. Nu heb ik een onwijs grote tuin dus dat kost tijd. Als je aan de ene kant klaar bent kun je aan de andere kant opnieuw beginnen. Daarbij hou ik niet echt van tuinieren. Mijn werkkamer moet worden opgeruimd. Dat ligt al een tijdje en zolang dat niet is opgeruimd kan er niets meer bij en kan ik er eigenlijk niet in werken. De salontafel moet worden verlaagd. Hij is aan de hoge kant en dus moet ik met de poten naar de fixet om daar een stukje af te laten zagen. Druk, druk, druk! Eigenlijk wil ik elke week een blog schrijven, maar ja......er ligt nog zoveel te wachten.

Misschien wordt het tijd voor een lijstjes-hulp. Grote advertentie: "Wij lossen uw lijstjes op!" Volgens mij is het een gat in de markt, moet je alleen oppassen dat je niet de leuke dingen ook door de lijstjesman laat uitvoeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: