Omroepje (6) Radio West

Foto: ANP
Opening Radio West 
Door Jeroen Geerts
Ik moet het eerlijk zeggen: ik ben niet door kwaliteit bij Radio West gekomen maar door kwantiteit. 

In de begintijd van de regionale omroep in 1988 hadden ze 3 programma's per dag die moesten worden gevuld met informatie, nieuws en dan vooral actualiteit. Dat is best lastig, zeker als je werkt met een ploeg mensen die, vaak vanuit de krantenwereld, gewend waren aan maximaal één deadline per dag. 

De tactiek die ik had ontwikkeld was de volgende: ik zorgde ervoor dat ik in de avonduren een reportage kon maken in Zoetermeer. Omdat lokale omroep daar als een soort plaatselijke correspondent werd ingezet kon ik dat makkelijk doen. Bovendien was ik met een van de mensen van Radio West op cursus in Hilversum geweest, dus een beetje kwaliteit werd daarmee gegarandeerd.

Door elke avond in ieder geval iets aan te leveren werd ik een betrouwbaar leverancier van onderwerpen en meestal werd het ook wel uitgezonden omdat er altijd een tekort was.Die betrouwbaarheid leverde een uitnodiging op om Free Lance werk bij West te gaan doen. Een paar jaar later kon ik kiezen uit een aanbieding voor een dienstverband bij West of bij Radio Noord Holland. Wat een eer!

Soms is het beter om gewoon aan de slag te gaan en (ongevraagd) iets te maken dan via de normale weg van procedures en testen te proberen binnen te komen.  Bijna 10 jaar heb ik daar gewerkt voor ik een nieuwe uitdaging aanging. 

Bijna 10 jaar vol met lol en bijzondere ervaringen. Een jonge ploeg steekt elkaar aan en is niet verblind door ervaring uit het verleden. Daarnaast staat het garant voor rottigheid waarvan ik meer dan eens iets heb verteld hier. Nou goed, nog eentje dan: het winnen van een weddenschap dat ik op het oog goed inschatte dat mijn auto door de voordeur paste van Radio West. De grote en vooral brede Volvo 244 stond al binnen te toeteren en lawaai te maken toen bleek dat de directeur ook aanwezig was en vloekend en scheldend op de bovenverdieping stond te kijken. Mooie tijden. 

Je wilt toch geen enkele blog missen? 

Schrijf je dan hieronder in met je e-mailadres!

 (Ik misbruik je e-mailadres niet)



Delivered by FeedBurner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: