Anarchist

Door Jeroen Geerts.
Ik ben niet van het koningshuis. Ik plaats geen rookbommen en gooi ook niet met waxinelichthouders, maar voor mij hoeft het koningshuis niet. Als er ergens iets is waarop bezuinigd kan worden dan is het dat wel, een druppel op een gloeiende plaat, maar toch. (Je eerste miljoen begint bij die eurocent waar je niet overheen stapt op straat, maar die je opraapt.) 

Maar zoals we alles gezamenlijk proberen te bepalen hier, en de meeste mensen de poppenkast die rond het koningshuis hangt leuk vinden en nog niet kwijt willen, leg ik me er maar bij neer. 

Maar dat staat los van mijn stille protest. Als sinds ik enig besef van protesteren had en logisch kon nadenken over het begrip koningshuis plak ik postzegels met een afbeelding van koningin (of nu koning) omgekeerd op een enveloppe. 




Als iemand me er op wijst kan ik lekker mijn verhaal doen. Over waarom er zo nodig een koning moet zijn en waarom een democratie zo nodig een koningshuis zou moeten hebben. Wat een koning toevoegt aan onze samenleving. Lekker schoppen tegen de gevestigde orde. Beklim de barricades. Op naar een revolutie, naar een revolutionair Nederland, nee, ik wil nog verder dan dat. Ik ben een anarchist! En het begint allemaal met die omgekeerde postzegel. 

Je wilt toch geen enkele blog missen? 

Schrijf je dan hieronder in met je e-mailadres!

 (Ik misbruik je e-mailadres niet)



Delivered by FeedBurner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: