Kaarsenstandaard

Door Jeroen Geerts                                                                                                                                                                                       
De originaliteit van mijn vader. Na zijn dood heb ik daar op de begrafenis ook over gesproken. Op het katheder plaatste ik een kaarsenstandaard gemaakt van een auto-onderdeel. Waarschijnlijk een stuk versnellingsbak. 



Iedereen in de familie had wel zo'n een kunststukje van mijn vader staan. In zijn tijd als leraar had hij er velen geproduceerd. Als je zoiets niet had staan behoorde je absoluut niet tot de 'inner circle'. (Een aantal mensen in de aula trokken een wenkbrauw omhoog bij deze uitspraak.)

Het is niet meer van deze tijd en doet zelfs erg stoffig aan om zo'n ding in je kamer te hebben staan. Bij mij zijn ze dan ook naar een kast verhuisd. Want ik weet dat er een dag komt dat het weer hip wordt. Uniek zijn deze kaarsenstandaards wel in ieder geval. 

Tenminste dat dacht ik. 

Op vakantie in Zakynthos kwamen we langs een 'Malle Pietje' zaak in een winkelstraat. Ik was verbijsterd want daar stond een setje van drie kaarsenstandaards gemaakt van auto-onderdelen. Zou er een Griek zijn geweest die het werk van mijn vader zo waardeerde dat hij dit heeft nagemaakt? ( De andere optie: dat mijn vader het van een Griek had afgekeken wil ik niet eens aan denken!) 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: