Zwaluwen

Door: Jeroen Geerts                                                            
Met veel gratie komen de zwaluwen over vliegen en blijven nét boven het water vliegen om met open bekkie een slokje te nemen. 

Liggend aan een zwembad in Griekenland, bij een te hoge temperatuur, zie je dit soort dingen. Het zijn er ook veel dit keer, wel een stuk of 10. Natuurlijk weet ik dat het drinken is wat ze doen maar het lijkt wel een spel dat de vogels met elkaar spelen. Even het water aantikken.   

Foto: E.G.Hunt
Het meest bizar is dat de vogels kennelijk een vliegrichting hebben afgesproken. Met mijn biertje in de hand zie ik alle vogels van links naar rechts aan mij voorbijvliegen."He", zeg ik tegen Mar. "Gisteren vlogen ze van rechts naar links, ik weet het zeker."

De zwaluwen weten ook precies de zwemmende toeristen te ontwijken als ze gracieus overvliegen en heel even het water raken. De ultieme perfectie. Zo lijkt het. 

Gelukkig zijn er ook zwaluwen die er niet veel van bakken. Ze zijn lomp. Ze komen met veel bravoure aanvliegen, gaan richting water maar schatten hun vlieghoogte slecht in. Ze plonzen in het water en worstelen zich er vervolgens weer uit. Dát zijn de dieren naar mijn hart. 



Je wilt toch geen enkele blog missen? 

Schrijf je dan hieronder in met je e-mailadres!

 (Ik misbruik je e-mailadres niet)



Delivered by FeedBurner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: