Praten over je intieme zone

Door Jeroen Geerts

"Praat jij wel eens met je dochters over je intieme zone?" vraag ik Marja naar aanleiding van een reclame op TV. "Nee, gelukkig niet" antwoord ze met een zucht. "Maar zij doen dat wel met mij over hĂșn intieme zone" 

Marja kijkt er wat ongelukkig bij. Seks is geen beladen onderwerp in ons gezin en we praten er makkelijk over maar teveel openheid geeft toch ook wel een wat ongemakkelijk gevoel. Vragen die we zelf vroeger nergens konden neerleggen worden nu plompverloren op tafel gesmeten. 

We hebben toch internet zou je denken: 'het antwoord op al uw vragen'. Maar dat is te kort door de bocht. Ervaring speelt kennelijk ook een rol en soms verdenk ik de jongste ervan dat ze sommige vragen stelt om ons te stangen. Niet werkende of twijfelachtige pillen, gemeenschap na zwangerschap, beetje flauw misschien maar ik duik dan maar wat dieper achter mijn tablet, zoals mijn vader zich verborg achter de krant.

"Praat jij dan wel eens met je zoon over jouw intieme zone?" vraagt Marja vanuit het niets. "Uhuh, nou nee, dat doen mannen niet." "Nou, zeik dan niet zo, vrouwen ook niet." 

Tijden zijn veranderd, maar zoals we er niet aan moesten denken dat onze ouders met elkaar naar bed gingen en misschien ook nog wel seks hadden, nu geldt datzelfde voor onze kinderen. Bespaar ons de details. 
  


Je wilt toch geen enkele blog missen? 

Schrijf je dan hieronder in met je e-mailadres!

 (Ik misbruik je e-mailadres niet)



Delivered by FeedBurner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: