Grofvuildag

Helaas, het is voorbij. Het struinen langs de straten op dagen dat het grof vuil buiten mag worden gezet.

Ik heb het altijd heerlijk gevonden om 's avonds met de auto langs de straten te rijden op jacht naar een ander bankstel of een wasmachine. Mischien gek, maar ik vind het belachelijk om iets nieuw te kopen als het nog redelijk bruikbaar langs de kant van de weg staat.
Foto; stock.xchng


Op zo'n avond zag je dan ook allerlei mensen met hetzelfde uitgangspunt als jij op straat rondzwerven. Ok, er rijden ook handelaren rond die spullen zoeken voor hun tweede hands zaak, maar de sfeer is gemoedelijk. In de tijd dat ik net pril op kamers woonde en geen geld over had voor inrichting heb ik gretig gebruik gemaakt van een broer die het ook leuk vond om langs het grof vuil te gaan en te zoeken naar dingen die nog buikbaar waren.

Soms kom je echter ook mensen tegen die het niet begrijpen. Een wasmachine staat in de voortuin van een huis. Je twijfelt en belt aan. Goh, is dat ding voor het grofvuil? Ja, maar niet om mee te nemen door die schooiers. Hoezo? Een tweede leven voor zo'n apparaat is toch juist leuk? Nee, als hij wat weggooit is dat ook voor de vuilstort en niet voor die gasten die langs de straat trekken....wat dacht ik wel! Ondertussen schopte hij de deur van de wasmachine zodat de interesse van het struinende volk dat langstrok zou verminderen.

Gelukkig denkt niet iedereen zo en verwisselen ook koelkasten en wasmachines regelmatig van plaats. Want als je iets tegenkomt dat er beter uitziet dan wat in je achterbak staat laad je dat uit en de betere weer in. Ik weet niet of de gemeente Den Haag beseft wat ze heeft gedaan met een uitstekende vorm van recycling zoals die van nature is ontstaan in de stad. Jammer.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: