Reclamefilmpje

Door Jeroen Geerts
Stel je verzint een reclamefilm. Er wordt niets mee gedaan en een paar jaar later kom je het idee tegen op de TV in een ander land.

Het is mij overkomen. De plaatselijke Renault dealer zocht een mogelijkheid om zijn snelle service onder de aandacht te brengen. Na wat brainstormen heb ik het volgende idee neergelegd. 


Man rijdt zijn auto de garagehal binnen. Hij wordt door een monteur naar de wachtkamer gebracht. Daar staat een koffiemachine. Hij drukt op de knop, beker komt eruit, koffie gaat er in. Hij pakt de beker, probeert een slok te nemen maar het is te heet. Blazen dus. Ondertussen komt de monteur alweer binnen om hem te halen, de auto is klaar. De man zet zijn koffie op een tafeltje en daar staan heel veel volle bekertjes koffie. 
Afijn, het idee wordt leuk gevonden maar niet uitgevoerd. Dat gebeurt heel vaak en is ook niets bijzonders. 

Wel bijzonder is dat ik vervolgens in Zweden naar de TV kijk en er een Renault-reclame voorbij komt die letterlijk (écht van begin tot de laatste seconde) bovenstaand idee is. Ik heb geloof ik nog nooit zo verbijsterd naar het scherm gestaard. 

Hoe dat idee daar terecht is gekomen? Geen idee. Wel ben ik vereerd dat dit is gebeurd. Jammer alleen dat de reclame nergens terug te vinden is. Zoeken op "TV reclame Renault" levert zoveel resultaten op dat het ondoenlijk is om daarin te zoeken en mijn Zweeds is ook al niet zo best. 

Je wilt toch geen enkele blog missen? 

Schrijf je dan hieronder in met je e-mailadres!

 (Ik misbruik je e-mailadres niet)



Delivered by FeedBurner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: