Aangever

Door Jeroen Geerts
Tegenwoordig klus ik best wel wat af. Ik zal niet zeggen dat ik er mijn beroep van moet maken, daarvoor ben ik niet nauwkeurig genoeg en maak steeds weer domme fouten. Ik heb dan ook enorm veel respect voor mensen die in staat zijn een klus te beginnen en af te maken binnen de tijd die daarvoor bedacht was en die alles in huis hebben wat ze nodig hebben voor de klus. Dus niet alleen de gereedschappen maar ook de materialen. 

Ik moet altijd tussendoor naar de bouwmarkt. De spijkers zijn te kort of te lang, kom net een balkje tekort, waar is mijn hamer gebleven, ik weet zeker dat het past, maar het past net niet, ik had toch een popnageltang, ergens.... Gevolg is dat ik bijvoorbeeld 4 nietpistolen heb, 6 hamers en 2 popnageltangen. Ik probeer dan ook nooit op zondag te klussen, omdat (tot voor kort) de bouwmarkten in de buurt dan dicht zijn en mijn klus één grote frustratie wordt. Als ik begin wil ik het afmaken. De volgende dag verdergaan met iets, werkt niet bij mij. 

Bij de bouwmarkt bij mij om de hoek weten ze al hoe laat het is als ik voor de derde keer op dezelfde dag binnenkom om nu het moertje te kopen dat bij het boutje hoort wat ik de keer daarvoor al gekocht had.  Ik wist toch zeker dat ik zo'n moertje nog in mijn voorraad had. Uitlachen doen ze me niet, ik ben een goede klant.

Mijn voorraad, die is ook enorm. Ik heb heel veel gereedschap en materialen. Alleen meestal niet precies dat ene ding dat ik nodig heb. Gelukkig heb ik minder last van het zoekraken van spullen sinds ik alles bij elkaar heb gelegd en enigszins heb gesorteerd. 

Ik functioneer dan ook alleen maar als ik alleen kan klussen omdat ik dan mijn gang kan gaan. Samen klussen met iemand anders werkt niet bij mij. Het gekke is dat ik dan wel weer iemand anders kan helpen. Stom is dat. Heb ik van mijn vader geleerd. 

Die werkte ook graag alleen en begon weleens met een klus die best heftig en zwaar was. Mijn moeder keek dat zo eens aan en zei dan tegen mijn oudste broer dat hij moest gaan helpen. "Pa helpen?", zei mijn broer, "met het vasthouden van de hamer zeker, want meer mag ik niet". Ik ben dus ook erg goed in het helpen van andere klussers, ik geef graag het gereedschap aan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: