Taverne

Ik zal mezelf geen discobeest noemen. Maar ik had wel een eigen discotheek in Drunen  vroeger. Met ongeveer drieduizend losse stukjes apparatuur die door mijn vader en ik naar binnen werden gedragen op de plek waar ik muziek moest gaan maken. Het was gewoon een beetje na-aperij van mijn oudere broers die ook een disco hadden. 

Zij beconcurreerden de broers van Bart van Gogh (de vroegere "stem van Sky Radio") die ook een discotheek hadden en in de buurt woonden.  Met een grote luidsprekerbox tussen hun in op de brommer reden ze naar de Krypte (kelder) van de Fatimakerk in de buurt. Daar draaiden ze muziek tussen de bandjes die daar optraden. 


Terug naar Drunen waar ik van mijn 13e tot mijn 18e woonde. Samen met een vriend had ik
Foto: www.7lantaarns.nl
een discotheek.
 Maar daarnaast ging ik ook uit in de buurt. In het jongerencentrum van de lutherse kerk in de buurt (foei! je was toch katholiek?) en in de plaatselijk discotheek. Dat was 

Taverne de Zeuven Lantaerns. Heel bijzonder. Dit was officieel een Bistro, dat was namelijk de enige vergunning die de eigenaar kon krijgen. Dat hij daarna tot 1 uur 's nachts mensen in de zaak liet dansen werd kennelijk door de gemeente door de vingers gezien. 

Ik was een graag geziene gast in de disco. Ik zorgde voor speciaal gemixte versies van hits en voorzag op een zeker moment de DJ van de tent van een tijdelijke versterker toen de vaste versterker in rook opging op een avond. De DJ was overigens een van de zangers in een carnavalsduo, de Deurzakkers en -naar later bleek- ook de producer van een Defltse popband "The Mo". 

Ik had het ontzettend naar mijn zin in de disco. En met mijn pas aangekweekte baard was ik van harte welkom. Samen met mijn 7 jaar oudere broer ging ik naar de disco. Toegang 18 jaar.  Ik (17 jaar) liep met een "hoi" door naar binnen. Mijn  broer (24 jaar) werd tegengehouden. Of hij zich even kon legitimeren en kon laten zien of hij wel 18 was. Gniffel, gniffel, gniffel. 


Als je mijn verhalen kunt waarderen deel ze dan op de Facebook, of druk op de like-knop onder de blog of de Google+1 knop ernaast. (Als je mijn verhalen niet kunt waarderen deel ze dan met een naar commentaar erbij.) Je kunt je ook abonneren op de verhalen als je je e-mailadres invult op de blogsite of de blog gaat volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: