Geheime handdruk

Vroeger deed je dat nog wel eens, een geheime klopmethode op de deur om bij de geheime club binnen te komen en vervolgens in geheimtaal brieven aan elkaar te schrijven, waar je ook weer een pak papier nodig had om het te ontcijferen. Spannend!

Daar hebben we ook wel eens een geheime handdruk geprobeerd, omdat we ervan gehoord hadden dat sommige geheime genootschappen daar gebruik van maakten. Met een kromgebogen vinger een  hand geven, geeft een duidelijk signaal af. 

Foto: Neil Gould
Je zou toch zeggen dat je dit blijft herkennen ook als je ouder bent. Maar niets is minder waar. Tijdens een feestje bij een vriend kreeg ik van een man een hand met kromgebogen vinger. Ik vond het vaag en vreemd maar dacht, het zal wel. 

Later op de avond keek de man de hele tijd naar me. Ik dacht dat ik "interessant" gevonden werd, de man viel kennelijk op mij en die aandacht had ik nog nooit gehad. Van een man. Ik deelde dit met mijn vriend die erg hard begon te lachen. De man zat bij een geheim genootschap en via de het handschudden probeerde hij een signaal te geven omdat hij mij dacht herkennen van een bijeenkomst ergens in het land. 

Ik weet niet of ik nu meer vereerd was doordat ik herkend werd van een geheim genootschap of omdat ik dacht interessant te zijn voor hetzelfde geslacht. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: