Amstel Bright & Pulse

Ik ben niet echt een bierdrinker, eigenlijk helemaal niet. Op een klein beetje na dan. Als het heel warm is kan ik wel genieten van een tappilsje, je weet wel, zo eentje die meer water dan bier is. Lekker koud en fris. Het komt dus eigenlijk niet voor in Nederland. 

We zijn een keer op vakantie op Curaçao geweest. Eigenlijk vonden we het wel spannend om daar heen te gaan omdat de prijs niet veel hoger was dan even lang naar een Grieks eiland. bovendien konden we in een hotel aan de zeekant in Willemstad logeren in plaats van zo'n saai resort dus maar gedaan. 

Op Curaçao kwamen we Amstel Bright tegen. Een fris, waterig, licht biertje. Je drinkt het met een schijfje limoen in de hals van de fles. Het lijkt zo'n ritueel als met tequila.  Ik raakte er helemaal verslaafd aan, wat een feest. De temperatuur (en de benauwdheid) waren er ook naar om veel van dit verkoelende vocht te nuttigen. Dus een week lang veel Amstel Bright gedronken. Eenmaal terug in Nederland probeerden we het hier ook te vinden, maar het is niet verkrijgbaar. Na veel zoeken op internet bleek dat dit bier alleen op Curaçao gemaakt en gedronken wordt. Het wordt ook niet geëxporteerd. Heel jammer. 


Foto: Jeroen Geerts
Verbaasd was ik toen ik vorig jaar op het Griekse eiland Corfu Amstel Pulse tegenkwam. Het leek uiterlijk verrekte veel op Bright....zou het ook zo smaken. Nu zat er twee jaar tussen en dan is het moeilijk vergelijken. Maar ik zou toch zweren dat het erg veel op elkaar leek en misschien wel gewoon hetzelfde was. We hebben genoten van het bier, de week dat we in Griekenland waren en natuurlijk ook een schijfje limoen in de hals, al leek het wel of wij dat introduceerden daar op Corfu. (Alle andere Pulse-drinkers gingen het ook doen.) 

Zou Amstel "Pulse" dan misschien wel gewoon in Nederland te krijgen zijn. Nou, nee hoor. Volgens internet is dit bier door Amstel ontworpen voor de Russische markt en is het om een of andere vage reden ook hier en daar in Griekenland verkrijgbaar.  

Wat is dat toch met dit soort dingen? Zeker in tijden dat mussen van het dak vallen, een paar keer in de eeuw in Nederland, zou dit bier niet misstaan. Speciaal voor de mensen die van tapbiertjes houden. Speciaal voor carnaval? Niks ervan, niet verkrijgbaar, niet te bestellen niet te importeren. Stel je voor, ik weer aan het bier! 


Als je mijn verhalen kunt waarderen deel ze dan op de Facebook, of druk op de like-knop onder de blog of de Google+1 knop ernaast. (Als je mijn verhalen niet kunt waarderen deel ze dan met een naar commentaar erbij.) Je kunt je ook abonneren op de verhalen als je je e-mailadres invult op de blogsite of de blog gaat volgen.



2 opmerkingen:

  1. Amstel Bright is inderdaad lastig te verkrijgen in Nederland. Het is onder andere te koop bij de Mitra. Ik koop mijn Amstel Bright via de webshop www.amstel-bright.nl.

    Het is niet goedkoop, maar voordeliger heb ik het nog niet gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inmiddels is het via de meeste slijters te bestellen bij Heineken. Gelukkig. Een jaar geleden werd het (gemaakt in Nederland, verscheept naar Curaçao en vervolgens weer terug) geëxporteerd naar een paar slimme jongens in Nederland. Daar betaalde je dan weer veel extra voor.

      Verwijderen


Je kunt me ook volgen op: