Grensgevalletje

Ik heb wel eens verteld dat ik in België heb gewerkt. In dat verhaal vertelde ik vooral de minder leuke kanten van de Belgische regels rond arbeidscontracten en zo en hoe ik er weg ben gegaan. Maar ik heb het er ook erg naar mijn zin gehad.

Je moet je voorstellen dat je werkt tussen en voor mensen die met vakantie zijn en dus altijd een vakantiegevoel uitstralen. Natuurlijk zitten er altijd chagrijnen tussen maar het gros is vrolijk en blij....en met vakantie. Ook de meisjes....je kunt je voorstellen dat er nogal een vrije sfeer heerste. 

Nu had ik samen met de dochter van de beheerder de oude (houten) kantine geannexeerd en daar organiseerden we voor de jeugd disco-avonden. Succesvolle disco-avonden want het was in het hoogseizoen helemaal afgeladen. Menig meisje innig gekust dat de volgende dag wegging en om die reden ook wat losser met haar principes omging.
Foto: Barbara van der Keur


Elke morgen werd er vers brood verkocht in de winkel en dat moest voor openingstijd worden opgehaald in het dorp in de buurt. Ik heb weleens 's morgens achter het stuur van de auto gezeten dat de drank nog niet helemaal uit de man was....of helemaal niet...

Kortom: best wat meegemaakt daar vlak over de grens. In die tijd waren er ook nog sporadische grenscontroles op de kleine dorpsweggetjes die van België naar Nederland gingen. Op een dag werd ik bij de grens aangehouden door de Nederlandse Marchaussee. "Je voorband is glad, daar krijg je een bekeuring voor, ga daar maar staan." Ik keek uit mijn raam en zag dat ik vóór de streep stond die de grens aangaf tussen België en Nederland. Ik stond in België dus. In plaats van vooruit naar de aangewezen parkeerplaats te rijden reed ik achteruit terug België in en reed daar naar een parkeerplaats, waar ik de gladde band heb verwisseld. Lachend reed ik daarna de grens over. 

...........waar gebeurd? Nee hoor, ik ben keurig naar de aangewezen parkeerplaats gereden, kreeg een bon en mocht mijn band wisselen. Ik had het echter zoooo graag gedaan.....waarom ben ik nou toch zo'n schijterd!


Als je mijn verhalen kunt waarderen deel ze dan op de Facebook, of druk op de like-knop onder de blog of de Google+1 knop ernaast. (Als je mijn verhalen niet kunt waarderen deel ze dan met een naar commentaar erbij.) Je kunt je ook abonneren op de verhalen als je je e-mailadres invult op de blogsite of de blog gaat volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: