Scooter

Door Jeroen Geerts
Mijn vrouw vindt grote hoogtes eng. Als we dus op vakantie in Griekenland zijn, in een wat bergachtig gebied, dan geniet ik van het huren van een auto en het verkennen van de omgeving terwijl zij geniet van de armleuning van de auto die je best zo erg fijn kan knijpen dat je borgsom in gevaar komt.  

We hebben daar wonderbaarlijk genoeg een oplossing voor gevonden. Op een van onze Griekse vakanties kwam mijn vrouw op het idee om een scooter te huren. Je denkt dan dat zoiets niet helpt maar niets is minder waar.  


Foto's: Jeroen Geerts
Mijn vrouw heeft een leuke scooter thuis. Zelf opgeknapt en persoonlijk gemaakt door de "kappen" te vervangen door echte roze kappen met stickers van Betty Boop erop, een wereldding die scooter. Bij mijn proefrit naar de Albert Heijn werd ik vreemd aangekeken. "Homo" werd er geroepen. Maar ik reed met een glimlach naar huis met de zojuist gekochte Dove Silk Shampoo. 

Op vakantie konden we één grote scooter huren en ik ging achterop. Een paar dagen lang heeft mijn vrouw het helemaal naar haar zin gehad. We crossten het hele eiland rond en hebben alles gezien. Mar reed en ik had een blauwe kont achterop. 


Chips
Bij de daaropvolgende Griekse vakantie in een bergachtige omgeving, opnieuw scooters gehuurd. Nu twee stuks, want ik wilde niet meer achterop. De eerste dag hadden we twee verschillende scooters. Mar kreeg een snoepje en ik een oud kreng. Mar reed als een zonnetje berg op, berg af. Ik reed......beeeeeeeeerg ooooooooop en bergaf...beeeeeeeeeeeeeeeerg ooooooooooooooooop....bergaf. Goh, wat was ik dat ding zat.

De verhuurder vond het wel meevallen. Ze reden er altijd op, het was niet waar dat er iets met die scooter mis was. Uiteindelijk ging Mar met hem praten. Vrouwen kunnen wonderen doen in Griekenland. We hadden dus binnen vijf minuten twee dezelfde scooters met opeenvolgende nummerborden. 
7093 en 7094
We hebben nog een paar dagen lekker rond gecrosst. Ik: "Zouden we deze berg wel afgaan, schat?....Schat?" Ik hoorde nog alleen maar een wegstervend "Jooehoeeeeee......."

Je wilt toch geen enkele blog missen? 

Schrijf je dan hieronder in met je e-mailadres!

 (Ik misbruik je e-mailadres niet)

Voordelen: je ontvangt een melding bij een nieuwe blog, Nadelen: nog meer mailtjes 



Delivered by FeedBurner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: