Neuscorrectie

Open Brief

Geachte heer Schoemacher, Beste Robert, 

Ergens in het midden van de jaren negentig leerde ik het gebruik van emoticons in de E-mail. Na een paar keer flink de mist in te zijn gegaan doordat mijn mails verkeerd werden geïnterpreteerd (grapjes werden serieus genomen) kon ik middels het gebruik van dubbele punten, komma's en streepjes duidelijk maken wat ik bedoelde en zo de e-mails milder laten voelen en toch duidelijk maken wat ik bedoelde.


Foto: Felix Atsoram
Echter, sinds enige tijd merk ik een devaluatie van de emoticon en daar wil ik in deze tijd van crisis, algehele malaise en devaluatie een stevige vuist tegen maken. 

Steeds vaker bereiken mij berichten met verminkte emoticons. Het streepje ontbreekt, het neusje is geamputeerd. Hier moet tegen geprotesteerd worden. Het gaat niet om het niet begrijpen van de bedoeling maar om de onvolledigheid. Plastise Sjirurgie snap ik ook maar kan toch nauwelijks de bedoeling zijn van onze taal. Nou, de amputatie van het neusje in de emoticon kan niet de bedoeling zijn van de digitale taal.   

Juist u als chirurg in de plastische chirurgie kan een belangrijke ondersteuning zijn bij het afgeven van een duidelijk signaal ten behoeve van een neuscorrectie en ik zou u dan ook willen vragen als boegbeeld op te treden in mijn protest tegen de amputatie. Laten we middels een plastische operatie ons neusje terugbrengen in het dagelijks digitaal spraakgebruik. 

Ik hoor graag van u of u de mogelijkheid heeft om het beeld van de boeg van mijn protest in te vullen zodat nadere actie kan worden ondernomen. 

Ondertussen verblijf ik in afwachting en met vriendelijke groet. 

Jeroen Geerts
NBTENA
(Nederlandse Bond Tegen Emoticon-Neus-Amputatie)

Als je mijn verhalen kunt waarderen deel ze dan op de Facebook, of druk op de like-knop onder de blog of de Google+1 knop ernaast. (Als je mijn verhalen niet kunt waarderen deel ze dan met een naar commentaar erbij.) Je kunt je ook abonneren op de verhalen als je je e-mailadres invult op de blogsite of de blog gaat volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: