Relnicht

Door: Jeroen Geerts
Ik ben op vakantie zeer geïnteresseerd in de medemens. Waar ik normaal niets geef om wat anderen doen, zolang ze geen overlast veroorzaken, ben ik op vakantie iemand die overal op let. Dingen als: "Ik weet zeker dat het een homostel is" zul je mij niet horen zeggen.......behalve op vakantie. 

Ik schep een waar genoegen in gluren en loeren naar buren en anderen toeristen. Wie hoort bij wie en waarom lijken ze ruzie te hebben, vraag het mij, ik volg het allemaal. Op vakantie schiet mijn duiveltje naar buiten waarschijnlijk.  

Dochter, Opa en Oma
Zo heb ik genoten op Corfu waar we vanaf ons balkon zicht hadden op een Opa en Oma (ο παππους και γιαγιά) aan de overkant van de straat. De man was een echt haantje en ik had via de barman van het hotel gehoord dat hij eens ernstig ziek was geweest. Hij liet zijn hoofd hangen en verloor een beetje het respect van de gemeenschap. Nu was hij weer genezen en weer helemaal het baasje. Alleen leek het alsof hij en zijn vrouw twee afzonderlijke levens leidden. Ze aten nooit samen, deden eigenlijk niks samen. Daarnaast had zijn dochter een hekel aan hem. Als de dochter kwam wisselden ze een paar woorden op ruzie-toon en dan vertrok ο παππους

Een keertje was hij niet thuis toen de dochter kwam en die had haar auto op zijn vaste plekkie gezet. De hel brak letterlijk en figuurlijk los toen hij thuiskwam. Toeterend, scheldend en met de vuist zwaaiend heeft hij haar weggejaagd. Ze is toen ook een paar dagen niet meer geweest. 

Je hoort het. Marja noemt me op vakantie een "relnicht". Moet zij nodig zeggen. Tijdens onze laatste vakantie op Zakynthos nam ze met de zoomlens van de fotocamera een foto van het beeldscherm van de buurjongen. Om te kijken wat hij op zijn tablet aan het doen was.....en ik ben een relnicht, ja ja. Het is gewoon wat anders: op vakantie zijn Marja en ik amateur antropologen!

Je wilt toch geen enkele blog missen? 

Schrijf je dan hieronder in met je e-mailadres!

 (Ik misbruik je e-mailadres niet)



Delivered by FeedBurner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: