Meisjes van Maastricht

De afgelopen jaren ben ik niet meer zo op oorlogspad. Als je eenmaal een vaste relatie hebt dan houd je je in en ga je niet meer zomaar op flirtersvoeten het land in.

Maar dat is niet altijd zo geweest. Een paar jaar geleden was ik een regelmatig werknemer van alternatieve discotheken in Maastricht. Met de trein er naar toe (had nog geen rijbewijs) en met de trein terug. Op de een of andere manier trekt die stad mij aan. Het lijkt wel of de mooiste meisjes in Limburg wonen. Ja, zonder gekheid, ben op veel plaatsen geweest in Nederland en ik ben ervan overtuigd.
Foto: stock.xchng

Ben je diskjockey op zondagavond in Maastricht krijg je de mooiste complimenten. Als een van de eersten in Nederland begon ik met het draaien van videoclips in de disco. De toenmalige (1978) videorecorders waren niet helemaal je-van-het en dat betekende dus improviseren. Ik had wel het een en ander opgenomen maar de twee mannen die mij assisteerden hadden meer verstand van andere dingen dan van het draaien van videobanden. Regelmatig ging van alles mis. Clips wilden niet starten en de paar TV's die we in de disco hadden opgesteld wilden ook niet altijd werken. Ik weet nog dat we 10cc wilden draaien met Dreadlock Holiday en dat alleen een stuk videoband zich opkrulde uit de videorecorder. Ik praatte wat aan elkaar en startte een singletje van iets anders.

Een bloedmooie Limburgse schone (helemaal in het wit, strak T-shirt, strakke broek, prachtige witte laarzen met hoge hakken en fantastische blonde haren....) meldde zich aan de disco en vertrouwde mij toe dat ik toch wel heel professioneel was.....of dit mijn werk was? Op zo'n moment wil je alles in de steek laten en meegaan met de Limburgse schone, maar de plicht roept. Muziek draaien tot 1 uur, slapen tot 3.30 uur en dan met de trein mee. Gewoon ambtenaar zijn bij de sociale dienst in Den Haag vanaf 9 uur maandagmorgen. Ben nog vaak in Limburg geweest. De mooiste meisjes wonen daar, ben er van overtuigd. Maar "all work, no play" kan alleen maar leiden (lijden?) tot het kijken naar en zeker niet spelen met....ach waarom ben ik zo principieel....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: