Onbevangen

Door Jeroen Geerts.
Kijk, dat vind ik nou leuk. Een nieuwe kitten die met een onbevangen blik de wereld in kijkt. 
"Hello world!"
Foto: Marja vd Kaaij

Een pluizenbol met opwindmotor die door de kamer schiet en halverwege in slaap valt. 

Wekenlang sloffen door het huis en vooral de voeten niet optillen als je niet kijkt, want ze zit er misschien onder. 

Andere katten in de stress..:"Kan dat gedrocht ook weer opgeruimd worden?"

Maar vooral die onbevangenheid. Geen voorgeschiedenis. Niet bevooroordeeld. Alles is nieuw en wordt ontdekt. 

Water is niet leuk, grassprieten wel. Alles is speelgoed. Andere katten zijn leuk. Als ze blazen blaas je terug. Bij hoge rug en dikke staart zet je ook hoge rug en dikke staart op. Maar vooral: laat alles over je heen komen en jij begint niet met imponeren en intimideren. 

Ze ontwikkelt haar eigen angsten en voorkeuren. Niet geleid door voorkennis, niet meer geleid door een belerende moeder. Met die twee autisten die we al hadden wordt dit nu heel misschien wel een schootkat....

Hier ben ik, ik zoek mijn plek, ik neem mijn plek: Hello World!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: