Garantie

Door: Jeroen Geerts
Garantie tot aan de deur en misschien nog iets daar voorbij. Dat is het gevoel dat ik krijg als ik sommige apparaten een tijdje heb en dan vervolgens iets ervoor nodig heb. 
Originele Graphic: Steve Woods


Te horen krijgen dat het volledig "uit de tijd" is of een "model dat niet meer verkrijgbaar is" deed me vroeger nog wel eens voelen als iemand die niet met zijn tijd meegaat, maar dat is over. Niet ik ben "out of date" maar de producent of leverancier geeft onvoldoende service! 

Nog eergisteren had ik het over mijn E-reader, een Bebook. Nu wil ik voor dat ding opzoeken hoe groot de geheugenkaart mag zijn die er in kan. Let wel: twee jaar oud en op de website van Bebook niets meer over te vinden. Een uiterst populair apparaat en geen info, gebruiksaanwijzingen, updates, niets, niets, niets! Alleen maar nieuwe modellen. 

Gelukkig zijn er gebruikersgroepen die je verder kunnen helpen. Andere gebruikers die kennelijk tegen hetzelfde probleem zijn aangelopen en die elkaar dan maar helpen op internet.

Nu gaat dit over mijn Bebook, maar we zijn allemaal wel eens zoiets tegen gekomen. Dat je van een goedkoop Chinees alarmsysteem van de Aldi niets meer terugvindt op de site van Aldi de week nadat deze uit de aanbieding is gegaan. "Te goedkoop" vindt ik geen reden. Bah. 

Voor mij geen Bebook meer. Never. Alleen nog dingen van  bedrijven die een archief hebben voor hun oude apparaten en daar lang ondersteuning voor geven. Zoals het hoort. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: