Scheef

Ik denk dat ik weet waarom ik zo graag in Griekenland ben. Alles is, staat, of hangt scheef en het maakt niemand wat uit. 

Het huis waarin we wonen is in 1870 gebouwd en is ook scheef. Geen enkele muur loopt recht en de woonkamer is aan de ene kant 4.10 meter breed en aan de andere kant 3.90 meter. We ontdekten het pas toen we laminaat gingen leggen, dus het valt niet op. Verbouwers hebben zich eind jaren tachtig prima ingeleefd in het huis want ook alles wat toen is aangelegd staat scheef. Muren, vloeren, deurposten. Het geeft niet, het past bij het huis. 

Griekenland lijkt daarbij de uitvinder van de Franse Slag. Ook daar klopt er niet veel van. Drempeltjes door een extra laagje cement om kleine hoogteverschillen weg te werken en na de derde keer struikelen beloofd de barkeeper dat hij morgen fluorescerende tape op de drempel zal plakken, wat hij vervolgens nooit doet. 

Liggend bij het zwembad valt het me op dat de regenpijp enorm scheef langs het gebouw loopt. Bij nader inzien blijkt niet de regenpijp maar de muur scheef te staan. Ach. 



Creatief met tieraps
Op Zoover zal je veel reacties tegenkomen over de handdouche in Griekse hotels die niet (meer) op een haakje aan de glijstang of op de muur kan. Dat lijkt bij bijna alle hotels standaard te zijn. 

There! I fixed it!
Het heeft er bij mij toe geleid dat ik een klein gereedschapssetje meeneem en zelf de meest ergerlijke dingetjes oplos met plakband en tieraps.



Scheef
Verder hangt daar ook alles scheef. Schilderijen,  deurbordjes, lampen....alsof de bouwers een waterpas gebruikten die elke keer een ander soort recht aangaf. Ik hou ervan, want het maakt mij ook niet zoveel uit. Dat laatste is overigens een leerproces in de ontspanning op vakantie. Het begint met de neiging om alles recht te gaan hangen en dan die neiging te onderdrukken. De curve gaat vervolgens steeds meer in de richting van "waarom zou dit een probleem moeten zijn?" om te eindigen bij "Ach, wat maakt het uit. Het werkt toch." Dán ben je in de juiste vakantie-ontspanningsmodus terechtgekomen.   

Scheef



Scheef













Als je mijn verhalen kunt waarderen deel ze dan op Facebook door op de Facebook-knop hieronder te klikken of op Google+ door op de Google+1 knop ernaast te klikken. Je kunt je ook abonneren op de verhalen als je je e-mailadres invult. Ik zal je e-mailadres niet misbruiken. Scouts-Honour.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: