Trouw

Door: Jeroen Geerts                                                                    
Ik heb het al vaker gezegd: we zijn watjes. Sterker, de hele familie bestaat uit watjes! 

Als wij op vakantie zijn en we komen een goede ontbijttent tegen dan gaan we daar misschien nog een keer naar toe. Niet veel vaker. Het gevaar is namelijk dat zo'n tent er op gaat rekenen dat je komt en allerlei speciale dingen voor je regelt en je wilt vrijheid op vakantie, toch?


Je hebt speciale wensen voor een eitje op je brood en de eigenaar doet zijn uiterste best om die wensen te vervullen. Helemaal trots is hij als je aangeeft dat je tevreden bent. Als je dat twee dagen volhoudt, staat de derde dag je wens al op tafel als je aan komt lopen. Dan breekt mijn hart en kunnen we eigenlijk niet meer naar een ander toe voor het ontbijt. Zoveel service!

Zo zit je voor je het weet aan een vaste plek voor je ontbijt (en wordt er zelfs iemand van het terras gestuurd als je aan komt lopen) en heb je je middageten in een strandtent waarvan de eigenaar op de eerste dag van je bezoek speciaal op de motor brood gaat halen omdat je allergisch bent voor de zaadjes op zijn oorspronkelijke brood.

Het zit in de familie. Toen mijn oom overleed bleek dat hij na het stoppen met roken van sigaren jaren door is blijven gaan met het kopen ervan. Hij vond het zo zielig voor de sigarenboer dus haalde hij elke week zijn standaard bestelling van twee dozen. We vonden een hele bergkast vol met sigaren.

Soms is het ook wel eens misgegaan. Bij een van de bezoeken aan een pizzeria in de buurt van mijn toenmalige werk, waar ik bijna elke vrijdag kwam, werd bij binnenkomst meteen de garnalencocktail gemaakt die ik altijd als voorgerecht at. Toen de serveerster vroeg wat ik wilde eten zei ik: "Mmmmm....doe maar de gebakken champignons vooraf".  De kok heeft die garnalencocktail uiteindelijk maar zelf opgegeten en nooit meer geanticipeerd.

Je wilt toch geen enkele blog missen? 

Schrijf je dan hieronder in met je e-mailadres!

 (Ik misbruik je e-mailadres niet)



Delivered by FeedBurner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Je kunt me ook volgen op: